- پرسید: «چرا از جهنّم میگویید و از بهشت کمتر؟!» شاید نمیداند که برای رسیدن به بهشت باید ابتدا مواظب باشیم که در جهنّم سقوط نکنیم!قرآن کریم، کتاب هدایت است. برای رسیدن به این هدف، اصول خاصی بر هدایت قرآنی حکمفرماست یکی از آن اصول، بشارت و انذار است. هم بشارت و هم انذار! یکی از مبانی مهم در قرآن کریم برای قرار دادن انسانها در صراط مستقیم و هدایت آنها، جلوگیری از افراط و تفریط است. چرا که میفرماید: «وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهيداً [بقره/143] و بدين گونه شما را امّتى ميانه قرار داديم، تا بر مردم گواه باشيد؛ و پيامبر بر شما گواه باشد.» همچنین امام علی (علیه السلام) میفرمایند: «الَيمينُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّريقُ الْوُسْطى هِىَ الْجادَّةُ عَلَيْها باقِىَ الْكِتابِ وَ آثارُ النُّبُوَّةِ وَ مِنْها مَنْفَذُ السُّنَّةِ وَ الَيْها مَصيرُ الْعاقِبَةِ [1] انحراف به چپ و راست (افراط و تفريط) گمراهى و جادّه اصلى راه وسط است. مسير قرآن و آثار نبوت بر آن است و روزنههاى سنت پيامبر به اين راه باز مى پایگاه مجازی فرهنگی مکتب نور...
ما را در سایت پایگاه مجازی فرهنگی مکتب نور دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 182 تاريخ: يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 7:36